Udstillerinformation 2025

Information til udstillere på Bogforum 2025

På siden her vil du kunne finde al relevant information for dig, der udstiller på Bogforum 2025 – også det der (normalt) fremsendes i vores orienteringsmails. 

Siden vil blive opdateret løbende, når der kommer ny relevant information, og svarene på de fleste af de spørgsmål, I, som udstillere, måske kan have, vil være at finde her på siden. 

Gem meget gerne siden og videresend den internt i jeres organisation, så alle, der skal arbejde med Bogforum, altid har den nyeste information ved hånden. 

Siden opdateres løbende.  

For English press here

Hvem skal jeg skrive til?

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål her på siden, og har du ikke tidligere haft dialog med en specifik medarbejder om emnet, kan du skrive til os på nedenstående mailadresser: 

Hvilke datoer skal jeg være opmærksom på?

Du finder oversigten over de vigtigste datoer ifm. Bogforum 2025 her

Hvilke orienteringsmails har I sendt ud?

Her finder du alle de orienteringsmails vi har sendt ud ifm. Bogforum 2025: 

Første overordnede orienteringsmail (27. februar 2025)

Anden overordnede orienteringsmail (15. maj 2025)

Hvordan indstiller jeg en forfatter/bog til det officielle program?

Programmet på Bogforums officielle scener lægges i samarbejde med Bogforums rådgivende messeudvalg, arbejdsgruppen for fagbøger og arbejdsgruppen for Børnenes Bogforum.

Forslag til Bogforums officielle sceneprogram skrives ind i denne formular og sendes som én samlet word-fil (ikke pdf).  Kun indstillinger, der lever op til ovenstående, vil blive taget i betragtning.

Forslag/indstillinger sendes til: program@bogforum.dk

Få overblik over de scener, I kan indstille til her

Foruden at anføre forfatternavne og titler på aktuelle udgivelser (de basale informationer), må I meget gerne komme med forslag til særlige arrangementsformater, som kan indgå i de pågældende udvalgs arbejde. 

Vi modtager ikke indstillinger til Bogforums Skoleprogram. Programmet lægges i samråd med lærere og har ikke aktualitet som en forudsætning for forfatterdeltagelse. 

Vi arbejder med to deadlines for indstillinger til vores sceneprogram:

  • Første runde: 4. april
  • Anden runde: 1. august

Størstedelen af scenetiderne bliver fordelt i første indstillingsrunde.

I kan forvente svar på, hvilke af jeres forfattere der er blevet tildelt en scenetid medio maj (for forfattere indstillet i første runde) og primo august (for forfattere indstillet i anden runde). 

 

NB. Det er en forudsætning for at få forfattere på scenerne er, at I har en stand på årets Bogforum.

Hvordan indstiller jeg en bog/forfatter til Bogforums Debutantpris?

Informationsmaterialet omkring Bogforums Debutantpris 2025 var vedhæftet til anden overordnede orienteringsmail (15. maj 2025). 

Har I behov for at få materialet gensendt, kan I skrive til bogforum@bogforum.dk

Hvordan booker jeg en tid på Bellascenen?

Det er som tidligere år muligt at tilkøbe scenetider på Bellascenen. Vi åbner for salg af scenetider 1. marts, og tiderne fordeles efter “først til mølle”. Booking af scenetider sker til mailen booking@bogforum.dk.

Du kan læse mere om booking af Bellascenen her

Vi gør desuden opmærksom på, at der er deadline for programtekster til Bellascenen primo august.

Hvordan køber jeg ekstraeksponering på Bogforum?

Salg af ekstraeksponering til Bogforum 2025 kører igen i år i vores ekstraeksponeringswebshop. I finder ekstraeksponeringswebshoppen her: https://www.bcsignage.dk/bogforum.

Salget af ekstraeksponering åbner torsdag d. 15. maj med udsendelse af vores anden overordnede orienteringsmail og foregår efter først-til-mølle-princippet. 

Hvis I tidligere har benyttet ekstraeksponeringswebshoppen, kan I (gen)bruge jeres login. Har I ikke tidligere benyttet ekstraeksponeringswebshoppen, skal I først oprette jer. I opretter jer via dette link https://www.bcsignage.dk/register/ med brugernavn, fornavn, efternavn, mailadresse, brugertype (Bogforum) og kodeord. Når I har registreret jer, vil I modtage en velkomstmail og blive ført til webshoppen. 

I ekstraeksponeringswebshoppen kan I lægge ekstraeksponeringsvarer i jeres kurv og tjekke ud/booke jeres valgte ekstraeksponeringsmuligheder. Herefter modtager i en bekræftelsesmail på, at vi har modtaget jeres forespørgsel. Ekstraeksponeringen er først endeligt booket, når I har modtaget en bekræftelsesmail om, at ordren er fuldendt. Betaling af ekstraeksponering sker ikke direkte i webshoppen, men faktureres sammen med øvrige ekstraleverancer. 

Hvordan kommer jeg med i Litteraturmagasinet?

Litteraturmagasinet – Bogforums officielle programmagasin

Vi fortsætter vores samarbejde med Story Lab Egmont om udvikling og produktion af vores trykte program, der også i år vil have form af et magasin og denne gang være på hele 172 sider. Foruden det officielle program med alle arrangementer på Bogforums officielle scener, vil magasinet også indeholde artikler, omtaler og andet litteraturrelevant stof samt annoncer og betalt indhold.

Magasinet bliver, ligesom sidste år, distribueret til landets biblioteker og boghandlere, delt ud på Bogforum og sampakket med 15.000 eksemplarer af ALT for damerne og Eurowoman (i deloplag).

 

Kom med i Litteraturmagasinet 2025

Vil I være med til at præge magasinets indhold, så kontakt Story Lab Egmont gennem Client Manager Carsten Henrik Jensen på carsten.jensen@egmont.com. Det betalte indhold fordeles efter først til mølle, men I skal bestille senest den 15. august, og der er deadline for materiale den 17. September.

Early bird-rabat

Bestil inden 19. marts, og få en helside til 16.000,- (herefter 20.000,-), et opslag til 30.000,- (herefter 35.000,-) eller 5 temasider til 65.000,- (herefter 75.000,-).

Læs mere om jeres muligheder her

Dagbladet Politiken vil fortsat udgive Bogforums officielle messeavis (særudgave af Politiken Bøger) i weekenden før Bogforum.

OBS:

Leveres der trykklare filer, er der materialedeadline den 17. september. Skal I have hjælp til udfærdigelse af temasektioner eller annoncer, så kontakt ovenstående hos Story Lab.

Hvordan tilgår jeg onlineprogrammet (UdstillerGuide) som udstiller?

Der er nu åbnet for back-enden af årets onlineprogram (UdstillerGuide), og det er allerede nu muligt for jer som udstillere at opdatere eller oprette jeres Udstillerside, så I kan fremgå af vores online udstillerliste.

Udstillerlisten er således allerede offentliggjort på program.bogforum.dk nu, og når I opdaterer/opretter og (gen)udgiver jeres Udstillerside, vil I derfor være synlige på udstillerlisten (når vi lige har verificeret i systemet, at I rent faktisk udstiller på Bogforum 2025). Har I endnu ikke oprettet eller opdateret jeres Udstillerside, vil det derfor være en god idé at gøre det snarest muligt!

  

Hvordan får jeg adgang som udstiller?

Login for tidligere oprettede brugere

Har I deltaget på Bogforum i 2023 eller 2024 - og er det den samme ansvarlige/kontaktperson, der skal styre jeres udstillerside? Så kan I blot genbruge login fra sidste år. 

I logger ind her

 

Oprettelse af ny bruger (hvis I ikke deltog i 2023 eller 2024)

I opretter jeres UdstillerGuide-bruger her

I feltet under ”Angiv venligst den oplyste kode for at oprette din bruger som udstiller”, indtaster i koden Bogforum2025 for at få adgang til brugeroprettelsen.

På siden for oprettelse findes en How-to video og en trin-for-trin-vejledning, der guider jer til oprettelse af en bruger.  

Vær venligst opmærksom på kun at oprette én brugerprofil per kontrakt/stand – og del derefter login til onlineprogrammet med hinanden, skulle flere have behov for at kunne redigere jeres udstillerside m.v. 

Når I opretter jeres udstillerside, kobles standnumre på af os/UdstillerGuide. Der kan derfor kan gå lidt tid, fra I opretter jeres udstillerside til standnummeret fremgår af denne.

 

Overdragelse af udstillerside til ny kontaktperson/ansvarlig

Har I fået ny kontaktperson/ansvarlig for Bogforum, så I har behov for at få overdraget jeres udstillerside og adgangen til UdstillerGuide?

Så skal I blot oprette en ny bruger til den nye kontaktperson og derefter kontakte Johannes på info@udstillerguide.dk med besked om, at I har brug for at få overdraget den eksisterende udstillerside til den nye bruger. 

 

Hvad kan jeg oprette?

På jeres Udstillerside kan I præsentere jer selv som udstillere. Hvis I vil fremgå af Bogforums online udstillerliste, skal I oprette en udstillerside.

Under Scenedeltagere kan I oprette de forfattere eller andre personer, der optræder på jeres stand eller på en af Bogforums officielle scener. 
For at de kan få adgang til Bogforum, skal jeres forfattere oprettes her (deadline følger). Forfattere eller andre personer oprettet under Scenedeltagere vil fremgå af oversigten over deltagende forfatter/personer og skal derfor deltage i en aktivitet på enten Bogforums officielle scener eller på jeres stand for at få adgang.

Under Aktiviteter kan I oprette aktiviteter, der foregår på jeres stand. Disse aktiviteter vil fremgå af enten Bogforum Program, Børnenes Bogforum Program eller Øvrige aktiviteter alt efter deres kategorisering.

Obs! Vi har i år valgt at fjerne aktivitetstypen Kig ind, der tidligere har været brugt til heldagsaktiviteter. Denne type aktiviteter skal i stedet oprettes som en ”almindelig” aktivitet.

 

Vigtige datoer ift. onlineprogrammet

Udstillerside - vigtige datoer

Udstillerlisten offentliggøres primo maj. Få derfor gerne oprettes/opdateret jeres udstillerside hurtigst muligt, så gæsterne allerede nu kan se, at I deltager på årets Bogforum.

Hvis I ikke ønsker at fremgå ved jeres CVR-navn i det trykte program, Litteraturmagasinet, og på vores oversigtskort, skal I have oprettet/opdateret jeres udstillerside med det ønskede navn senest d. 18. august. Har I ikke oprettet og udgivet en udstillerside med det ønskede navn, vil I fremgå med jeres CVR-navn.

Forfattere og scenedeltagere - vigtige datoer

Scenedeltagere, der optræder på de officielle scener, skal være oprettet senest d. 6. oktober, hvis de skal knyttes til det officielle sceneprogrampunkt (af Bogforum-teamet). Tilknyttelse af oprettede forfattere foretages løbende frem til og med 7. oktober. 

Øvrige scenedeltagere og moderatorer, skal være oprettet/tastet ind senest d. 31. oktober for at få adgang til Bogforum. Scenedeltagere og moderatorer/interviewer tastet efter denne dato, vil ikke komme på VIP-listen og således ikke få adgang til Bogforum. 

Programmet - vigtige datoer

Programmet offentliggøres d. 8. september, så hvis I ønsker, at jeres aktiviteter på standen skal fremgå af programmet ved offentliggørelsen, skal I have tastet disse inden da. 

Bogforum indtaster programmet for de officielle scener. Dette inkluderer også Bellascenen og DR-scenen.

 

Behov for hjælp?

Kontakt UdstillerGuide på info@udstillerguide.dk eller Bogforum på bogforum@bogforum.dk

Hvornår holder I udstillertræf?

Forhåbentlig har I allerede sat kryds i kalenderen fredag d. 19. september kl. 10-12, hvor I er inviteret til udstillertræf i Bella Center.

På udstillertræffet vil vi fortælle om nye tiltag på Bogforum 2025 og give en status på vores sceneprogram, samt give jer mulighed for at stille spørgsmål. Vi slutter udstillertræffet af med en tur rundt i hallerne.

Tilmelding kan ske på bogforum@bogforum.dk frem til onsdag d. 3. september kl. 12.00.

Hvordan får jeg adgang til Udstillerportalen (webshoppen)?

Udstillerportalen til bestillinger af ekstraleverancer til standen er åben. Er I oprettet som udstiller på Bogforum, har I modtaget en mail med login.

OBS: Ekstravarer til Litteraturstrædet ligger endnu ikke i webshoppen – de forventes at blive lagt ind i august.

Kan jeg som udstiller booke hotel med rabat?

Det er igen i år muligt at booke overnatning på AC Hotel Bella Sky Copenhagen med rabat, hvis man udstiller på Bogforum. Læs mere og book via linket her.

Hvordan kan jeg købe annonceplads i Bogforums Messeavis (Politiken)?

Igen i år er det Politiken, der udgiver den officielle messeavis til Bogforum.

Hvis du ønsker en annonce med i særudgaven af Bøger der udkommer til alle Politikens læsere, på udvalgte biblioteker og boghandlere, samt findes ved indgangene i Bella Center – så tag fat i Lars på lars.hansen@pol.dk 33472545.